El desembre congelat…

“El desembre congelat confós es retira, Abril de flors coronat tot el món admira”… bé és hora de veure què ens diu el refranyer del Desembre:

-Si bons raïms vols menjar, pel desembre la vinya has de podar.

-Si l’any se’n va nedant, mal per les vinyes i malament pels camps.

I dues endevinalles :

“Jo t’adoro, jo t’estimo, jo m’agenollo als teus peus sols per veure’n ton forat. Davant vostre m’agenollo, senyor, per tocar-vos el pixador. ”

“Era “moreno” mon pare, cremat hagué de morir perquè jo nasqués, i ara també em cremen a mi”. (Pista : té a veure amb el nom de la nostra botiga de Vic)

Per cert, mireu la imatge que us coloquem, l’hem treta de l’Escola Salvat Papasseit de Santa Coloma, d’un treball sobre la vinya i el vi, molt aclaridora de les direferents parts dels ceps per gent neòfita com nosaltres. Maco eh?

Bones festes a tots

www.vinscatalans.cat

Solucions a les endevinalles: la bóta de vi i esperit de vi.


Anuncis

Deixa un comentari

