Sauló: garnatxa negra i carinyena de l’Empordà

Avui tastarem el Sauló, un vi dels Cellers Espelt de l’Empordà. Em fan gràcia aquests vins per l’originalitat de la seva imatge i els noms que els posen : Vidiví, Quinze Roures, Vailet, Coralí… He tastat el Vidiví i els Quinze Roures, tots dos m’han agradat.

A la seva web defineixen molt bé què és el SAULÓ, gairebé d’una manera poètica: ” Les terres de Vilajuïga i les costes pelades del Cap de Creus estan cobertes d’una fina capa de sauló, una terra arenosa que té el seu origen en la meteorització del granit.El clima de l’Empordà és el responsable d’una tortuosa geologia, suavitzada per aquest substrat arenós que deixa que els ceps arrelin i es nodreixin dels minerals de les roques del subsòl per portar el sabor, el color i l’aroma que caracteristzen els nostres vins”

Tastarem el 2008, a veure què tal, la definició que tenim a la nostra web és la d’un vi jove amb garnatxa i carinyena, vermell amb tons violacis. Aromes de fruits vermells, espècies i torrats. Això promet !!!

Apa a disfrutar

www.vinscatalans.cat

One thought on “Sauló: garnatxa negra i carinyena de l’Empordà

  1. Apa ja hem fet la feina. Ens va agradar moltíssim, m’atreviria a dir que més que el Vidiví, no tenen res a veure. La veritat és que esperava un vi més aspre, i em vaig trobar amb un gust com de vellut, molt elegant ( jaaa això del vocabulari del vi és tant poètic i personal que tots podem opinar, no?). Una passada. Em sembla que, a partir d’ara, tastaré més vins d’aquesta gent d’Espelt.

Deixa un comentari

